Odnos družbe do lastne države je zadnjih nekaj let precej negativen. Gospodarska kriza, nizke plače – vse to vodi v nezadovoljstvo ljudi; kritiziranje in podpihovanje s strani medijev pa gotovo ne pripomore k boljšemu razumevanju, kaj vse »biti državljan Slovenije« pravzaprav sploh pomeni. Pa je res vse tako črno-belo?

Dijaki 3. c-oddelka Gimnazije Brežice smo se pod mentorstvom profesorja Boštjana Špilerja zadnjih nekaj mesecev pripravljali na nacionalno tekmovanje Evrošola, ki je namenjeno srednješolcem ter predstavlja obliko vključevanja evropske dimenzije v šolski prostor. Tekmovanje ima dolgo tradicijo pod pokroviteljstvom Sveta Evrope, Evropske komisije in Evropskega parlamenta ter Evropske fundacije. Mladi skozi tekmovanje spoznavajo kulturne, socialne, jezikovne in druge razsežnosti ter možnosti sodelovanja na evropski in globalni ravni. Vzpodbuja k razmišljanju o evropskih temah in vprašanjih, ki so skupna vsem državljanom EU.

Torej, kot sem že omenila, je bil letos del te zgodbe tudi moj razred. Letošnja tema tekmovanja je bila »Evropski državljan sem vsak dan«. Z ostalimi oddelki smo se pomerili v krajšem filmu, ki smo ga morali posneti sami, v pisnem delu (kjer je naš razred zastopalo 6 dijakov) in v skupinskem kvizu. Letošnja gostiteljica tekmovanja je bila Srednja šola Josipa Jurčiča v Ivančni Gorici. Tekmovanje se je pričelo okoli 10. ure s pisnim delom šestih dijakov iz vsakega razreda. Ostali smo bili razvrščeni v naključne skupine, v katerih smo morali iskati rešitve na zastavljena vprašanja/probleme in jih na koncu tudi predstaviti. Sledila je malica in nato predstavitev vseh videovsebin, ki smo jih zadnjih nekaj mesecev pripravljali. Z mešanimi občutki in precej neobremenjeni smo se pripravljali še na zadnji preizkus (kviz), kjer se je naš razred izvrstno izkazal. Rezultati so bili kmalu znani. Končni rezultat pa je bil izjemno presenečenje za naš razred, saj ga nismo niti najmanj pričakovali. Kot najboljšega dijaka posamezno so na oder poklicali Tima Medveda, dijaka 3. b-razreda, ki je na pisnem delu prejel skoraj vseh 100 %.

Z zmago smo si prislužili ekskurzijo v Strasbourg, kjer se bomo udeležili simulacije dneva v evropskem parlamentu. Kljub delu, ki nas v prihodnje še čaka, si boljšega izida ne bi mogli želeti.

V vsakem primeru pa lahko rečem, da je bila sama udeležba na tekmovanju edinstvena izkušnja, ki nam je prinesla kar nekaj novih znanj in hkrati zavedanje, kako priviligirani pravzaprav sploh smo kot državljani Slovenije in s tem EU v mednarodnem in globalnem smislu. Šele takrat, ko se naučimo dejstva o Evropski uniji, se zavemo vseh njenih prednosti, privilegijev ter pravic, ki nam jih prinaša.

Urška Pečnik, dijakinja 3. c-oddelka

 

 

Dostopnost